11 July 2011

KL Gengster - My review


KL Gangster… My Review.

Hmmm…. Seronok betul bila dengar kengkawan bercerite pasal kehebatan filem KL Gangster nie.. Memula aku bayangkan macam cerita biasa la. Cerita gang2 biasa.. samseng wannabe. Then aku tengok Pekida pulak nak marah2.. sebab guna title abang long ngan ayahanda etc..

Memang le menyampah bile sebut PEKIDA ni… mmg aku nyampah sangat.  Lebih menyampah bila aku nengok nak marah2 sebab guna title diorang… hek eleh… gedik… geng2 cuba menegakkan benang basah..

Well… akibat dari hasutan dari kawan2, dan kebetulan ada member opis yang ada dvdnye, kite pun layan laa.. masih bukan sebab gangster nye cerite ni, sebab aku di caru yang cerite nie stail gaduh dia tak macam standard cerita melayu yang lain, yang penuh dengan teknik fight tak reality.
 Yelah-yelah… aku nengok la… lagipun kene la support cerite Malaysia yang takde kene mengene dengan perasaan-perasaan, jiwang2, cintan cintun, lawak bodoh dan cerite hantu… (ada cerite lain ke?)…  kalo dulu bebudak ajak nengok cerite melayu nie, mmg jangan harap la aku nak nengok nye… sebab selain genre yang aku tak suka seperti di atas, stail skrip yang tak logik, yang tak diguna pakai dan memacam laie la.
So… dijadikan cerite aku pun layan la…  nie le review aku pasal cerite ni…

REVIEW CERITA: (tekan baca seterusnya..)


Fight scene : ok la best la… Cuma bila scene tu lama sikit, Nampak kaku pada pergerakan pelakon. Pergerakan yang pantas Nampak ok, pergerakan yang terlalu lama / banyak geraknya, akan Nampak kaku… tapi overall aku puas hati dengan teknik, walopun jauh dari reality stail orang bergasak, tapi masih kemas. Pelakon juga, jangan lupa, stamina main gelanggang tak sama dengan stamina lari atas treadmill.   

Pelakon :
Shark : banyak cakap sangat kau ni… hahahahaha…. Mungkin syamsul terlalu nak tonjolkan ayat2 dan perkataan “orang dalam”, stail cakap langsi yang dibuat dan digunakan pakai oleh bebudak berbaju la konon.. Cuma pada aku, bro syamsul… banyak sangat cakap, ada yang pada aku, tidak diguna pakai sangat… ingat bro, peringkat atasan, masa nak langgar, langgar aje, masa nak buat keje, buat keje, mana ada cakap banyak…. (atau) sekarang nye scene semakin bangang, mmg da banyak cakap…. Hahahahahaha…. 

Aku pun leh rasa antara watak2 yang macam familiar, mmg pandai bro, aku teringat #^&*(&^ Lontong, &^*(^&^ Dragon, (cheras), dan macam2 lagi watak nie yang sebenar wujud di KL.
Aku tak pekenan sama stail atau intonasi percakapan shark. Tak reality bro, kalau anak china bapak tiri melayu, pada aku stail cakap tu masih kureng la bro…  kalau bro nak pasang tattoo pun, bro jangan rujuk bebudak pasang tattoo yang baru naik ni, atau yang baru dapat title ayah merah dalam 5-7 tahun nie, bangang … low class… bro try rujuk baju yang kurang top ni.. tattoo ada syarat mau pakai bro… tapi kalau target sebab nak perli bebudak baru naik nie, ok aje… Cuma lebih menampakkan ciri cerita tak keluar dari tempolok dan tempurung  baju nie la 30,36,77.

Malik : well…. Gua nak kata watak cool lu nie bro, memang wujud, sayangnya, watak cool lu ni semua dah kene cantas, dah kene tanam… kalau banyak kepala besar stail lu nie bro, dapat jugak kite tengok bebudak semakin mantap… tapi watak lu nie watak angan2 pada aku sekarang ni..  atau mmg watak angan2 nie la yang pengarah/pembuat cerite nie harapkan bertunas kembali kan… hahahahaha….

Dragon: watak paling ori… stailnye… mmg china nye cenggini, tapi patut lagi ganas

Abang Long Dil.

Watak yang nampaknya macam kelakar… mesej sangat benar belaka… Ini scenario mmg banyak dan memang bersepah kalau kita tengok mana-mana tempat pun… hek elleh, toksah la nak marah2… bebudak PUKIDA yang baca ni… watak korang, abang long murahan korang, dan bakal ayahanda ngan yang dah ramai yang dah jadi ayahanda mmg aku kenal sangat yang macam cenggini… hahahahaha….. FUCK ALL OF YOU… lama aku pakai baju, aku buang baju depan tok2 ayah pun, tok ayah tergamam, tak halang.. abang2 long taik pun tak berani bangun dari duduk kat table… so… adik2, simpan lu punya samseng dulu yee… dengan tengok mesej atau camana aku create mesej dari jalan cerita ni…yee... lepas tu g langgar ayah2 korang yang bangang ngan kaya raya guna duit bai'ah tu ye..

BEBUDAK PUKIDA walopun penuh dengan DAKWAH… ISLAMIAH… KEBAJIKAN (BULLSHIT)… hakikatnye… cenggini laa… yang sibuk nak pakai 5-8 baju… bergasak sama sendiri berbatallion askar korang turun, masa berdepan ngan baju lain… harem… dua tiga kerat je yang sampei… sekali baju lain keluar sepit udang, keluar samurai… haram… 3 saat… clear semua… dia punya laju lari dia bukan main….

Watak bebudak PUKIDA yang sebok berangan nak naik pangkat.. aku Nampak sangat benarnya… aku teringat aku maki sorang bakal abang long 2 bulan sudah, siap leh letak status target terdekat dalam blog, nak ada adik seramai ^%$# ramai sebelum sekian-sekian tarikh.  NAk naik title jadi abang long… erkk… fuckin jijik… Ini la reality PUKIDA sekarang… berebut MLM kan PUKIDA, dan rekrut entah kemana, ngaji entah kemana… dakwah entah kemana…

Aku teringat la dulu2, kalau membanting padi  ni, gila la abang2, first sampai, first buat kerja, dan last blah dari tempat.. sekarang takde dah.. adik2 buat keje, tak Tanya sebab ngan reason… buat kerje membuta tuli. Masuk dalam kalu, anak bini tak terbela…
BENAR MACAMANA PUN KO, KALAU AYAH KO TAK SEPOWER AYAH BOSS, KO TETAP KENE PAW... hahahahahaha

Ayah2 bodoh bersepah, naik jadi ayah sebab ada duit, selalu suap, selalu kipas, sebab pengaruh kuat.. bukan sebab kualiti yang kita harapkan 15 tahun sudah… ada sekali tu, aku tengok naik ayah, ngucap tak lepas? Hahahahaha…. Makan penampar… buruk bebeno la ayah tua makan penampar..

Once ayah2 bodoh dah jadi ayah, sibuk naikkan pelbagai abang long baru2.. baru 2 bulan sembelih da jadi abang abang long… perghhh…  best la ko.. sok jangan nyuruk belakang adik2 ngko… sok jangan aku maki ko depan adik ko, kau tunduk... sok jangan aku campak buah, kau sengih aje.

Nie aku kat tempat keje baru nie , bebaru nie makan roti canai kat satu kedai ni… ada la sorang ni ,,, sembang ngan cina.. sembang kuat2 dia punya kuat.. ngan singlet , ngan spek, bangle ngan rantai dragon…. Hahahahahaha…. Wei bodoh, baju ko nie.. adik2 aku nye adik2 pun da tak pakai daa… patut la area nie, china yang pegang…  pailang melayunya AYAM sangat.. FUCKIN Cockroach … aku pandang je… laa… itu pasal la aku datang sini orang atas aku kata baik duduk diam simpan baju je. Diorang tak nak aku tegur ayah sini le...  nengok scene kat sini pun aku terasa sangat bangangnye… fuckin malu la …

Kepada sapa2 yang nengok cerite nie, kalau pakai baju tu, memang tau sangat la watak2 lain tu sapa kan… macam watak KING, watak lelain tu… as for the sake of the story… ok laa.. tapi itu KING pun belum mampos.. masih bernyawa lagi kat sana tu… rambut je yang dah pendek… hahahaha….. Cuma bagi siapa yang mencari keilmuan hal2 baju ni, lebih dan berani keluar dari KL, baru lu orang akan jumpa yang sebenar , yang al-qaeda, yang lanun… yang upahan… jangan duk je kat taman tu makan suap cerite tipu abang2 long ngan ayah2 bodoh korang…. 
Bila ayah2 bodoh bercerita kegagahan diorang tu, kaji laa… bila abang2 bodoh tu bercerite kekuatan ilmu diorang kaji laa…  jangan telan je cerita diorang tu…

Jalan cerita…  hahahahahaha…. Walopun kononnya cerita nie tak melibatkan mana-mana persatuan, elleh camon laa… aku tau syamsul nie kalo tak 77, pakai penasihat 77. Camon la…  lu boleh kencing bebudak baru lahir… yang lama lahir ni, ingat buta ka? Tapi ye la… sibuk pakai 2-3 baju, bergasak sama sendiri… dakwah islamiah, rambut kaler merah..  dekat jari ada pistol.. india bawak parang lari lintang pukang… ye laa.. ye laaa… da hadap da semua tu…

Tapi pada aku , sekali lagi, aku puji la korang, mutu cerite ok, takde nak jiwang2 sangat, scene2 yang ada, kalo di ambik satu2 banyak utk memperli untuk menyedarkan… babi-babi betina melayu yg macam anjing kapir kat banyaaaaaak tempat kat KL tu… melayu2 kecik takde title yang bersusah payah buat keje tapi utk boss besar senang lenang… yang duduk tak jawab talipon masa kita bersusah payah membanting tulang ngadap yang cina india nye..  dan yang lelain tu laa… aku harap dengan korang nengok cerite… korang nampak la apa yang aku Nampak dan try buat sesuatu utk menambah mutu.. jangan la lepas korang tengok cerita nie, korang berangan besar, keluar badan berkepak, dan lelainnyee.. kalao iye korang macam tu… maka tak terperanjatla bebudak PUKIDA mmg semakin bangang… dengan ayah2 yang makin ramai yang bangang. (tok ayah bidin je la yang aku respek…)


Teringat aku… suatu ketika dulu …

1.     when the HINDRAF gather for the rally, WHERE THE FUCK IS PUKIDA?

2.     when this young malay "bitch" going to disco to become as KAPIR as they can be... WHERE THE FUCK IS PUKIDA..???
3.     when the old malay dancing with the teenager in dangdut club... WHERE THE FUCK IS THE PUKIDA???
4.     when the malay guys doing stunts using their father’s hard earn cheap motorcycle... WHERE THE FUCK IS THE PUKIDA....

for question 1 : their at home telling lies on how powerful they are to new member. or... they maybe using their skills in communication (lies) in MLM... what a stupid malayss (malas)...

Q2. they were with the not too islamic PUKIDA bouncers.

Q3. the Tok Ayah , Ayahanda, and abang Long is the one that dancing with all the malay bitch, duduk lepak melalak kat disco ngan dangdut, tengok ayah johor laa...

Q4 All the mat rempit is a PUKIDA member..

im telling you straight guys, other than putting some fancy sticker at their cars, and drive like a monkey while doing a stupid gengster face...

PUKIDA member is great in telling stories and lies.. while we,, the chinese and the indians knows that they were all COWARD!!!!! STUPID!!! BULLSHITTERS...

thats all they are, thats all they will be.