04 August 2010

Liquid tension


Rating:
Category:Music
Genre: Other
Artist:Liquid Tension

aku baru perasan, aku tak pernah up apa2 pasal band sampingan kepada Dream Theater. Aku teringat masa mula2 keluar keset dubbing beli kat kedai aunty kat campbell. sebab album nie tak masuk Malaysia mulanya. Aku try, dan terus jatuh cinta dengan kualiti, skill dan melodie.
disini, kelemahan scene musik di Malaysia yg selalu aku katakan, sebab aku benci penyanyi-penyanyi di Malaysia, majoriti. mereka bukan penyanyi, mereka tukang nyanyi, tapi mereka jauh lebih popular dari yg memainkan instrumen, the guys yg benar2 skillful dan yang mencipta..

So, kat sini aku nak memperkenalkan band sampingan dream theater dulu, band lagu instrumental progressive. ramai tak tau pasal band ni... so sapa nak tau pasal band nie, leh le g recce sendiri. sapa yg ada simpanan live2 dream theater akan perasan 2-3 lagu nie masuk dalam live mereka. aku ada lagi kaset diorang.



banyak lagi video2 diorang ni, leh le g tengok2 kat youtube... try layan guna headphone.. selami skill setiap ahli.. cuba pikir macamana diorang hafal melodi yg banyak dalam setiap lagu...

kepala ngan kaki korang akan goyang nanti...

2 comments:

elhafis a latiff said...

Hmm.. memang x dinafikan album ni .. cuma tahan atau tak diaorng punya long-play music.. haha.. buleh meletup kepala! 2 me its the best arrangement music ever yng aku pernah dengar. Recomended! Pas tu dengar pulak Liquid Tension Experiment 2 & Liquid Trio Experiment.

nizran nadzar said...

tahan atau tak tahan musik macam ni mmg susah, sebab, pendengar musik tak semua faham musik. majoriti pendengar musik adalah golongan yang tunduk patuh dan akur terhadap apa yang telah ditentukan dengan DJ2 di konti. nak kasi mereka faham mengenai kesusahan main scale2 mmg susah. lagi la nak appreciate a musik.

Post a Comment