11 May 2011

jurnal aku - me as a weekend husband and father - Part 2

Pejam celik, bermula sudah kehidupan sebagai weekend husband n father. Aduiyai sedih bukan kepalang, rindu bukan kepalang, nak-nak dalam masa umur anak tersayang cenggini. 1 tahun 6 bulan ni. Tengah menunjukkan perangai yang dirindukan, keletah yang menenangkan perasaan... dan bermacam lagi...

Sedih gila bila oraang rumah cerita camana anak memanggil abah dia masa ibu dia balik kerja... Aduiyai.. camana nak kata ntah tahap sedihnya untuk menimang anak tersayang.. untuk duduk bersama tiga beranak makan malam bersama... baring2 tengok TV bersama ... Aduiyai... Aku kene tabah... nak tak nak kene tabah juga.... Tapi yang menyedihkan apabila anak terpaksa menghadapi 4 hari seminggu tanpa kelibat abah dia...  aduiyai... rindu gila aku kat anak aku ni... bukak PC muka anak bini, tengok telefon muka anak bini..

camana nak buat ntah... rindu gile..

aku harap, semuanya akan berjalan lancar, aku harap dapat berpindah ke kawasan lebih dekat dengan Seremban satu hari nanti..

Bukan tak nak ulang alik...  KOS... KOS memainkan peranan... KOS minyak... kos maintenance transport..  kalo naek kereta pinjam, kos tol... FUCK!!! malang betul jadi orang miskin cenggini.

so, satu hari nanti, kalo ada jeki anak2 baca entri ni, ingat pesanan abah ni, jadi la orang pandai, janga jadi orang kurang pandai macam abah ni.. bilajadi  orang pandai, income tinggi sikit.....   boleh sediakan / bantu keluarga menikmati kehidupan yang lebih baik... tak le merempat macam abah ni...

hmmmm..... cukup la kot... rindu gila pulak kat family... sayang korang, sayang isteri...  semoga kita semua tabah, dan diberkati Allah.