16 June 2011

jurnal aku - update 15 Jun 2011

Nak dijadikan cerite, bebaru nie, Kolej beli la kamera baru.. ada canon eos600d dan nikon 5100. kebetulan ada IPMA Race, maka aku dilantik la jadi kamera man. memandangkan aku mmg suka ngan kamera, aku mmg suka amek gambar.. mesti la aku terima.  Kata Boss ke -4 yg aku kene la jaga sampai ahad.. amek gambar... ok, ON!! selamba.. dah siap planning utk bawak anak bini datang sini.. leh bawak diorang jalan-jalan... Nurul mesti happy.

Lepas tu aku buat taik... aku lambat sampai ke lokasi masa acara pembentangan berlangsung... so terlepas la amek gambar satu sesi.. *FUCK!!!! Tension gila...



akibat yang demikian, aku pun di sound oleh boss no-2.. kata dia ko tak payah la datang sabtu ahad.. nanti mamat X ganti engkau...  ouch... that fuckin hurt... well u know... once u fuck something, u will be fucked forever.... n its true... so, kensel la tugas sabtu dan ahad aku.. dah kene halau kan... nak buat camana... nak rembat kang, periuk nasi.. lgpun dah gua yang buat taik in the first place. mmmm.... mungkin juga tuhan nak aku bersama anak bini kat umah... save budget..

pergh...  bila pikir balik, bagus juga aku takde... idak le hati aku sakit sangat bila tengok bebudak kene layan macam sampah utk orang2 besar dapat nama. (takpe bebudak, korang akan dapat sijil dan dibelanja makan... hahahaha) Pathethic!!!!! bawak la bebudak main go-kart kata aku... orang besar kata "tak sama"

lawak...  fuckin pathetic...

it hurts more bila masa kat seremban, bebudak hantar sms tanya tak turun ke.. well bebudak, hati nak turun, dah siap janji ngan anak bini nak bawak berjalan ke Melaka... tapi... alang-alang kena layan macam sampah... takkan gua nak datang menadah pulak. Gua pun ada ego gua jugak.  no free shirts? no free dinner treat.. erkh... sedangkan kat tempat kerja lama pun aku mengelat free treat... yuck! no free shirt? agak kalo dapat aku nak pakai? jangan harap.. not my taste..

hari isnin tu.. when the camera returned to me, erkk... dengan tak off, dengan calar... bateri tak keluar.. (bateri speedlite beli sendiri ) hadui.. mmg jahanam la, kalo macam ni, ada lagi baik kalau aku tak amek tanggungjawab nie, aku tak kesah kene assign sebab aku mmg suka amek gambar, aku cuma takut kalo barang gahai dalam tangan, disebabkan oleh orang lain... haa.... itu bahaya...  Because in the end... mmg bukan kita yang dapat nama, tapi tetap orang lain...

dengar dah jadi issue kat opis... pergh... gila malang keje ngan melayu ni.. geng pantat ayam berkeliaran... well... I KNOW WHO THEY ARE..  jangan salah orang ajak main api.. sok ko tak kenal mamat mana bantai kau sampai lembik tepi jalan... dick head.

nie baru khamis.. mmm.... besok jumaat balik jumpa anak bini... ahhh... bahagianya... dapat tengok Nurul... buah hati intan payung.... dapat ngomol2 Nurul... hahahaha... tengok gelagat2 dia...hahahahaha

mmmm.... buat masa ni, seronok sangat sebab dapat cycle balik petang2... seronok sangat... harap kekal la.. btw... berat badan kene turun 20KG!!!! Perlu ke aku nak drop sampai dapat 6 pack aku balik, kee.. lepas nie aku akan jadi kaki bertumbuk balik... hahahahaha..... takkan laa...  sini tempat cari makan.. utk diri sendiri dan keluarga, ini bermakna gua tak boleh cari pasal ... dan jangan bikin taik kat sini... dah nama kuli.. kene la layan macam kuli... appaa raaa.... kuheh kuheh kuheh... (org tua suruh jumpa org sini... MALAS!!! PUKIDA IS BULLSHIT)

tadi dapat jumpa satu otai tukang urut kat Serom 8. .... hohohohooho...

aint life grant.