03 September 2011

Hari Raya Aidil-Fitri 2011




Ok guys.. nak kata review raya... mmmm tak tau apa nak dikatakan... tahun nie turn umah Mertua.. Umah family Syima.. so memang ke situ la pagi raya. Macam biasa havoc dan happy semuanya.. aiseh.. seperti yang korang mesti perasan.. gambar tak berapa nak cantik.. sebab gambar kamera telefon kan.. pape pun terima kasih pada Roy n Yana sebab bagi sedut gambar... takpelah... ok la tu.. dari takde gamba katokau... (kato member Kak Yana dalam FB eh..)

Perasankan betapa cantik dan comel anak aku tuh... huh... tu gambo masa dia dah bad mood tu.. masa memula pakai tu, takbley kata apa... sangat cantik, sangat comel... sangat kiut miut... memang ikut ABAH dia hahahahahahahaha....












Well takde gambar bebanyak, sebab sendiri takde kamera DSLR.. hatta digital compact... kamera telefon pun VGA je hahahahaaahahahaha... so... table nak kata hapa ... yang best tu. Dah beraya, baru makan-makan... dah petang baru berduyun-duyun ke Bt. Kikir Jombatan Bosi... ikut jalan Geylang si Paku Geylang... memang best, aman damai.. kalau ado Versys, memang best le lepak situ di masa lapang... hahahahaha....

So, macam biasa la kalo balik kampong, g umah ateh, g umah bawah, g umah hilir.. peh tu balik. Balik melepak... melepak dengan penuh kelepakan...

Besoknya (1hb 9 2011) akan aku ingat.. hari detik HITAM dalam hidup gua.. anakanda tersayang jatuh tangga... adui... aku tak dapat nak bayangkan, perasaan takut, panic bila menatang anakanda tersayang dengan darah keluar dari batuknya... Tak nak cerite lengkap... sebab bila teringat masa tu... memang menitik air mata.. betapa takutnya.. betapa risaunya... ntah laa.. sampai terfikir, betapa pentingnya sebuah kereta yang sangat laju kene ada kat umah... (utk laju g hospital) hahahahaha.... 

Waktu tu Cuma terfikir.. YA ALLAH, takkan kau nak amek anak aku sekarang... kasi la aku mati dulu... dengan penuh tenang... kononnya, aku membesit ke hospital, hampir menumbuk muka abang di kaunter yang hantar anak ke bahagian bukan kecemasan, dan segala kecemasan hanya hilang lepas anak di sahkan ok.. lepas X-ray... (maaf abang di kaunter dan doktor yg kene maki..)

Adui.. balik aku terus sujud Syukur...  aku Syukur kepada mu, Ya Allah.... Terima kasih Ya Allah... Terima kasih sesangat!!!!! Terima kasih  terima kasih terima kasih YA ALLAH...  terima kasih ... terima kasih Ya Allah... terima kasih YaAllah ... terima kasih Ya Allah... terima kasih Ya Allah... tak tau nak kata macamana dah Ya Allah... terima kasih sesangat Ya Allah....

Ibu rancang nak buat kenduri kesyukuran mungkin hujung tahun nie, abah setuju, nanti kita buat sebab Nurul Selamat..

Kemudian malam tu Bond dan adik-adik sampai, sebab risaukan Nurul... aku bertambah risau bila dengar teori diorang hahahahaha... tapi luka banyak terubat bila tengok kengkawan terutama bond datang malam tu.. hahahaha... terima kasih la datang bro... appreciated it.  Bond balik dalam kul 12.00 malam.. memberikan ruang untuk.....................

Hari ke-3.
Abah menyambut hari ulang tahun kelahiran Ibu, atau isteri tersayang... hahahahaha.... yang nie ada dalam post selepas nie la kot... Syukur kepada Illahi, kerana memberikan kenikmatan berumah tangga yang sangat bahagia, membahagiakan kepada aku... aku bersyukur...  asyik bersyukur jee.. hahahahahaha... memeyyylaaa.... dah Tuhan sayang aku... memeylaaaa... hahahahahahahaha....
Ok, geng, selamat hari raya ... maaf zahir bateins.... haaa... Tuk anjang kau dah sampai hahahahahaha.....