26 September 2011

jurnal aku - me as a weekend husband and father - update 22 / 09 / 2011

 selamat sudah sampai disini. Rindu yg amat terhadap ahli keluarga tersayang.

Tadi ditakdirkan ada roadblock di B.K. hmm... nak wat camana, malas nak U Turn.. layan je lah.. Bila Makcik Polis nampak aje aku, terus disuruhnya aku parking tepi. Adui.. nak wat camana, kantoi aku kali ni.. Makcik Polis pun minta lah lesen, aku pun jawab, maaf Puan, saya takde lesen.. Dipendekkan cerite, aku dilepaskan dengan kata-kata, terpulang pada encik la, apa2, encik tanggung sendiri..

Satu part, aku bersyukur, sebab aku dilepaskan, kalo kene saman tadi mmg mampos aku .. Syukur sesangat kepada Allah..

Satu part, mmg betullah kata Makcik tersebut, sebab, think about it, dengan membahayakan nyawa, takde lesen, takde insuran.. kalo pape jadi, apa akan jadi pada anak bini ? Habis tu, takkan nak bawa kereta? gaji ciput, mana mampu... fuck.. mmg banyak halangan dan masalah... tapi nak wat camana, gaji kecik, aku langsung tak dapat nak put aside amaun utk amek lesen pun.. walopun, org lain leh cakap, alaa... tak sampai 300 pun... dol.. jangankan 300, sewa umah pun dah 2 bulan da ni.. penin penin...

habih tu camana... camana nak buat, tu  tak kira loan, makan anak bini, pakai anak bini, roadtax ngan insuran kereta, ngan kereta tak berservis2, mengadap maggie sentiasa.. apa la tak gomen buat, staff gaji rendah, tak perlu beralih tempat kerja utk pos tetap.. kang aku nak complain banyak kang, aku syukur atleast da dapat pos tetap...

camana nak kata ntah..

minggu depan nak kene servis motor lak.. balancing tayar dia..

hmmm... aku tabbley nak kata hapa.. aku ingat nak amek lesen cepat... dengan pantaaaasss.... penting...