03 August 2012

28 ramadhan 1433

Hari nie baru je menunaikan kewajiban untuk membayar zakat. Untuk 3 orang! Well,  ramadhan tahun depan akan jadi 4 orang pulak.
Malam tadi ada gurau ngan ibu, kononnya lepas nie utk 5 orang pulak... Ibu cakap ok, tp mestilah da dapat pindah ke seremban. Sedih betul. Baby Yang Ke dua nie, ibu tempuhi sorang2, abah langsung xde sekurangnya teman ibu pergi buat check up walopun sekali! Damn....
Mmmm,  alangkah sedihnya setiap kali teringatkan perkara ni. Bersyukurnya abah kerana memiliki seorang isteri yang sangat kuat in the inside..  Sangat tabah, sangat membanggakan.. Sangat independent!


Abah sangat bersyukur! I love you so much,!
Mmm....  Kembali kepada topik membayar zakat, sesungguhnya kewajiban membayar nie adalah sebagai kutipan utk membantu ummat dan untuk menyucikan mata pencarian.
Camon, RM8 sekepala, well, untuk seorang bekas penyangak mcm aku nie dalam hati nie masih yakin ianya tidak mencukupi, apa yg aku perlukan adalah agar semua orang yg pernah aku buat salah kepada mereka dulu agar mereka memaafkan dosa2 aku pada diorang. FUCK, aku pun tak ingat muka2 orang yang pernah mendapat dengan aku.
Ya Allah, telah pun kau jauhkan aku dari perkara2 yg aku buat pada masa lampau, aku mohon agar kau membuatkan mereka2 itu mengampuni dosa2 aku.
Aku akan teruskan membuat kerja2 amal, berpengakap tanpa uniform... 
Cuba menjadi orang yg terbaik utk isteri dan anak2, untuk masyarakat..  Walopun aku tak kaya dan tak mampu nak buat sedekah bebanyak, aku akan buat apa yang termampu ...
Aku harap Allah perkenankan permintaan ini. I don't mind being poor, I don't mind being nobody, apa yg aku miliki sekarang, aku pun x sangka aku layak utk itu..
Terima kasih Allah...  Terima kasih...