04 October 2011

Filem Hantu Racuni Minda Dan Punca Histeria – Tun Mahathir

Lambakan cerita tahyul punca histeria: Dr Mahathir

KUALA TERENGGANU: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, berkata lambakan cerita hantu yang ditayangkan di televisyen dan filem ketika ini boleh mempromosikan kepercayaan karut yang tidak membantu membina masyarakat produktif, termasuk menyelesaikan masalah dengan pendekatan saintifik.

HUH...
bagus dan bersyukur ke hadrat illahiwalaupun mendapat banyak bantahan... namunbegitu.. ianya adalah satu langkah yg bagus.. aku setuju... biar aje kualiti perfileman cerite hantu Malaysia mundur, asalkan akidah, jatidiri, keberanian, dan minda anak bangsa terpelihara.

yang paling standard akan kite dengar adalah habis mundurlah dunia perfileman...  tapi sebenarnya mundur ke? kalau genre seram tahyul bodoh dikurangkan?  Kalau majupun genre seram, kite semua dapat ke keuntungan duit tiket wayang? 

bebaru ni, aku tertengok cerite bodoh melayu terkini di pasaran waktu ini iaitu cerite hantu bonceng... (elleh, macam aku pandai sangat pun..) Bila menonton cerite nie, aku menjadi sangat marah akibat daripada watak terlalu bodoh, cara bercakap yang nodoh, golongan melayu bodoh, yang double bodoh, yang mana amat mudah ditiru dan diamalkan oleh bebudak selepas menonton cerite ni...

so gemuk bodoh yang sangat hina, cara bercakap persis pondan babi yang sangat bangang mak bapaknya.

kalau aku komplen pasal rempit, pergaulan jantan betina, kang orang kata, itu la mesejnya, yang mohon diubah... (DUH!!!!) bangang kan... sapa mat rempit yg bertukar jadi wali lepas nonton filem nie? berapa ramai pulak yang berubah bercakap macam melayu babi seperti watak dalam cerite ni lepas nonton?

ok, so.. lets see..
SENARIO PERTAMA:

Bebaru nie, ada beberapa budak kecik yang bercakap macam dalam watak cerite tu..
PENGAJARANNYA : menonton ceritre bangang low class boleh membuatkan anak anda jadi bangang low class.

SENARIO KE-2 :-
Anak anda menjadi penakut akibat menonton cerite seram...

SEBAB :- Cerite seram tu, anda pun sama je takutnya.. anda pun penakut..
SEBAB 2 : anak anda memang dah jadi penakut akibat "penetapan minda di dalam minda separa sedar" akibat dari KEBODOHAN ANDA pada waktu MEREKA KECIL. Sebagai contoh, menakutkan mereka dengan momok.. ada hantu.. ada lipas.. ada cicak.. nanti cicak gigit.. nanti lipas gigit... nanti hantu gigit.. nanti hantu rogol..(owh syoknya... owh.. hantu betina yg cantik.. rogol la aku..) .. berikut adalah perkara yang diamalkan oleh mak bapak semasa anak mereka masih kecil, dan akhirnya membuatkan anak mereka tersebut adalah satu BAHAN JENAKA apabila mereka besar nanti, low self esteem, bodoh, pesimis, dan macam-macam lagilah bangangnya.. hanya kerana keuntungan untuk mengawal anak tersebut seminit dua, maka bangang lah mereka sehingga mereka tua  HORAYYYY... dan jangan risau, golongan PENAKUT BODOH TERSEBUT BOLEH DIPERTURUNKAN SEHINGGA KE ANAK CUCU MELALUI PENURUNAN GENETIK, DNA, BAKA dan lelain laaa... ( anak umpama kain putih MY ASS!!!!)

Senario seterusnya.. 


SENARIO LAIN: MAK BAPAK KENE LE MAINKAN PERANAN...

camon la.. akibat hasil zaman sekarang ni...  lu nak kata kualiti mak bapak sekarang sama macam dulu? apa kualiti lu cukup tinggi, lu nak kata apa? semua mak bapak bebudak pavillion tu mak bapak diorang bodoh? semua mak bapak bebudak yang melepak kat bukit bintang, kat lorong hj taib, kat belakang mahkamah, mat2 rempit.,, mat-mat SHUFFLE.... gile banyak mak bapak yang sebegitu bangang yang berjaya memproducekan gejala2 sosial bangang..  MEMANG LA MAK BAPAK DIORANG BANGANG.. YANG KORANG SAMA-SAMA meningkatkan peratusan tu kenapa? mak bapak dah tentu mmg bodoh, kalau tak, MALAYSIA nie dah tentu la bukan NEGARA KRISTIAN kan kan kan kan... DAH TENTU LA KORANG SEMUA TAK MENJOBO BUAT MUKA KIUT, PKAI KALER PINK,  SIBUK NAK JADI NEGRO KAN KAN KAN KAN...

kehidupan rempit, yang berulang kali ditegur.. kehidupan mat rempit yang sosial yang penuh dengan pergaulan bebas, kehidupan low class yang macam bahagia, normal , mudah berubah, sempoi tahap low class dan bermacam lagi... aku anggap kalau aku teruskan topik nie, nanti semakin ramai yang berdesing telinga.. makin ramai yang tidak setuju dengan aku.. FUCK YOU.. and FUCK OFF... bab-bab cenggini, walpun contributionnya sedikit, tapi  tetap ada! itu pokok ceritenya.. bagi la alasan berkoyan-koyan pun, teringat aku sorang ustaz nie pernah bercakap.. dalam ISLAM tu ada limitation, limitation tu tak membuatkan bangsa kite menjadi lemah, tetapi itulah yang membezakan kite dengan mereka.. ingat maksud fatihah, ingat pesan baginda, berbezalah kamu.. kata orang tua tu dulu..  sebagai contoh, dalam kapir ada racing leh bawak mati, jangan le ikut, dah tentu mati katak, mati haram, akibat dari kesedaran membunuh diri itu..  kapir nak konsert, biar la dia konsert, tak payah la ikut.. dah tentu banyak pesta maksiatnya.. kapir nak joget gerudi, biar le dia, yang p gerusi sekali reramai tu sapa suruh?

sebok pasal kualiti perfileman, takde manenye kualiti perfileman tu leh buat kite kaya, anak bangsa kite berani, anak bangsa kite berubah jadi WALI memana pun... ingat satu je.. PENAKUT itu FOR SURE BOLEH BERKEKALAN, BANGANG AKAN TAHYUL ITU KONFEM KEKAL,  DAN SEMUA KUALITI BURUK NIE< KONFEM LEH DI PASS KEPADA GENERASI SETERUSNYA...

2 comments:

harizan tarmuji said...

tu sbbnya kami merindui kepimpinan TDM.... Kpd DSN, pelajarilah kepimpinan TDM

nizran nadzar said...

teringat video nie kan bang... http://www.youtube.com/watch?v=oFy-lIt5i1s&feature=feedf

Post a Comment