03 October 2011

jurnal aku - me as a weekend husband and father - update 03 / 10 / 2011

Alhamdulillah..

Selamat sudah sampai ke sini. Ada perlunya aku share akan suatu keadaan.

Well, bebaru nie ada beberapa masalah berkaitan dengan hal2 syirik yang timbul, kawan2 yang sakit, ada yg kene santau, ada yg hantar pemisah, pembenci, dan lelain.

dijadikan cerite, Nurul demam dari hari khamis. mm,, ingatkan demam biasa2 je, tapi hasil perbincangan dengan isteri dan mak mertua maka ada kebarangkalian bahawa Nurul mungkin di ganggu atau hilang semangat akibat dari jatuh dulu.

mm,, ada logiknya, tapi yang takde logiknya adalah, tang mana setan2 ngan jin2 dalam malaysia nie yang rasa kalau kacau keluarga aku , aku duk diam ontok2 kat tepi? MUSTAHIL!

So, aku pun heran, kalau ada yg try masuk dan ganggu anak aku, takkan aku tak detect. Sebegitu lemah ke aku sekarang? mmm, takpe, aku pun memohon bantuan Kamal ngan Raden. Raden kata takde..  mungkin singgah2 main bacak ngan anak aku. So, malam tu, aku pun buat la syirik, buatkan nurul air, utk dia mandi , minum, cincin aku sebijik aku tinggalkan utk dia pakai kat gelang atau rantai, dan minyak attar utk di calitkan. Aku juga pagarkan dengan menanam ayat, tapi takut pam bebanyak, takut Nurul takleh nak handle.

mmm, harap lepas nie aku rerajin la syirik. bukan ape, kalau org lain problem aku syirik, takkan anak bini aku  nak diam kan aje... MUSTAHIL...

dan, utk setan2, jin, ngan sesapa la pun, klau rasa diri tu nak makan samurai.. kacau2 la family aku tengok...

Selamat hari raya, selamat hari jadi aku, selamat berkursus...

Lepas tu, sebelum nak tido tadi, Ibu call, nurul yang cakap, dia cakap yang dia makan ubat.. Nurul buang.. wekkk kata dia.. lepas tu dia kata..."nurul nak tido abah.." (nak tido ngan abah)..  Adui.. jatuh jantung aku nie.. sedih siaaalll... apa la nasib .. aku harap ada yg hadapi kehidupan lagi teruk dari aku.. sebab.. macam tak best je.. kehidupan berkeluarga cenggini kan...

terbaca lak yang ni di FB..

A tired man came home late from his whole day hard work.
His 5 year old son was waiting for him at the door.

Son- Dad, May I ask You a Question ?

Dad- ya

Son- Dad, How much do you make an hour?

Dad - that's not your business.

Son- Please tel me.

Dad- 20 $ per hour.

Son- Dad,May I please borrow 10 $ .?

Dad Got Angry 'n shouted on the kid to go to the bed.
The little boy went to the room 'n shut the door.

After sometime man got calm 'n
he went to kid's room 'n said-
Sorry for being so hard. Here's Your 10 $ u asked for.

Kid smiled- ohhh... Thank You So Much daddy !
Then boy took out some coins he had kept under the pillow,
he counted them 'n said-

"Dad, I have 20 $ now.
Can I buy an hour of your time ?

Please come home early Tomorrow.
I would like to have dinner with You."

:)

fuckin speechless.. sayang keluarga ku.. abah tak pandai main nombor ekor, kalau kene nombor, dapat duit banyak, abah leh berhenti keje pastu kita satu family hidup bersama, atleast abah leh je keje any shitty job kat seremban kalau dah ada backup sumber kewangan.. nak melabur, modal manada.. takkan abah nak join MLM ...
Nak melabur mana modal, nak melabur tanah, mana nak cekau duit, dgn gaji 820 sebulan, duduk jauh, ulang alik setiap minggu, ada loan, transport cost, makan.. etc etc..  ingat abah happy ke beli baju Nurul ngan ibu kat kedai bundle?

lifes sucks...  bersabarlah anakku... insyaAllah.. hari yang jauh lebih baik menanti kita nanti...  .