29 March 2011

jurnal aku

Berlalu sudah majlis perkahwinan di Lalok.. dengan penuh berlagak nye senapeh je dia settelkan... Alhamdulillah, welcome to the club. Semoga dipermudahkan perjalanan kehidupan berkeluarga.

masa minggu ni, sempat jugak jumpa ngan orang tua, idola masa kecik2.. masa jumpa tu, berderau dalam hati, hiba dan sebak nengok muka orang tua yang kene stroke bebaru ni. hmmm, nak buat camana, alangkah baiknya, kalo aku sentiasa dapat cover kerja orang tua sorang ni. Tapi aku yakin ni ketentuan, dan memang takdirnya begitu. Lagipun  dia steady je, memang membanggakan aku, tapi aku takleh nak tahan sedih dan sebak tu, thats why, aku tak lepak ngan orang tua sangat masa majlis Lalok ni, aku lepak je dekat area membasuh pinggan dan membasuh pinggan, lepak ngan adik-adik.. rindu diorang.

Then bebaru nie ibunya Nurul perasan dekat muka Nurul ada satu macam bengkak kat tepi belah kiri hidung dia, bila tekan macam ada binjut dalam tu... Aiseh,,, kenapa la anak kesayangan abah ni.. kene g bawak checkup ni.

harap dapat cari masa lapang dalam minggu ni dan bawak Nurul g check up... tapi duit pun takdo... nak buat camana... hutang Bond pun dan galak kali tertunggak, takkan nak susahkan dia lagi... hish...

bebaru ni masuk le 2 org jepun kek umah sewa kek PD, haram, memang macam semua Jepun agaknya, memang teliti, habih semua di komplen eh... sampai kami terpaksa cari satu unit aircond utk ganti yang dalam bilik tu. hmmm, semoga satu perlaburan yang berbaloi...

lampu2 yang tak menyala dah diganti... nie semua buat semalam.. harap semua ok... duit celcom broadband dah genap 2 bulan tak bebayar.. camana nak buat nie ntah... camana pulak nak ke Chemerong bulan ni? larat tak larat maleh nak pikir dah.. tapi mana nak cari sen utk naik Chemerong... adui.. takkan nak bgtau mahaguru pailang, kensel lagi.. hmmm,,, entahlah... tengok la camana... tak bole nak salahkan diorang sebab yang sengkek adalah aku, bukan diorang....

entah bila la MARA nak serap aku jadi staff tetap ntah...  aku teringin betul nak mampu isi minyak kereta... aku teringin sangat nak mampu tukar tayar kereta... aku teringin sangat nak mampu repair tingkap kereta.. aku teringin sangat nak mampu tukar absorber ngan spring yg dah goye... aku teringin sangat nak atleast hantar g servis enjin tu.. tapi tu lah ... nak wat camana.. lom bole lagi... harap KEMBARA tu bertahan la hendaknya...

semoga segalanya berjalan lancar... ye Tuhan...