16 March 2011

The Next Three Day




Pelakon Utama yang top : Russell Crowe...

Sinopsis..

kisah bermula dengan menunjukkan keluarga bahagia John Brennan (Russell), bini dia ngan anak jantan manja sorang. Happy family. Tetiba satu hari tu, bini rumah kene rush ngan polis atas tuduhan membunuh boss sendiri, motif ada, dia gaduh ngan boss dia, ada darah kat baju, ada cap jari kat murder weapon, ada saksi nampak dia tinggalkan murder scene..
Brennan yang semakin kecewa selepas gagal rayuan dan menang court masih tak putus asa yang bini dia tak bersalah..

Jalan cerite akan terus bertukar menjadi menarik sebab watak sibaik law abider dan good samaritan apabila dia start cari jalan utk bawak lari bini dia keluar dari penjara. Bukan la jalan cerite style orang baik tukar jadi jahat ni takde, tapi style jalan cerite nie, buat kita terikut macamana dia rancangkan teknik2 untuk larikan bini dia..
teknik perancangan yang lengkap dan menarik mmg selalu buat aku happy sebab ia tunjukkan satu proses pemikiran kreatif dan kepoweran sesuatu pengarah dan pembikin filem untuk memastikan pengkritik tak dapat cari apa2 flaw dalam cerita yang dibuat.
Kebetulan pulak aku memang suka cerite perah otak yang bole buat aku berfikir ligat, yang ada twisted ending.. aku tak suka cerite, A cinta B, Salah satu Family halang.. then happy ending.. atau cinta2 monyet gedik anjingsekurap. 
then macam biasa, last minit, perkara tidak berlaku seperti yang diharapkan. so wujudla suspense sikit.. sikit.. sampai la ending..
Walaupun cerite nie tak termasuk dalam list cerite yang aku akan tengok balik, tapi overall aku puas hati la ngan cerite nie.

P/S: masa ending , masa budak kastam check dalam PC muka2 penjenayah yang ditarget, keluar lak muka member aku nye guru underground.. gambar Nordin Mat Top kalo tak salah.. entah la.. aku rasa la.. malas nak ulang balik sebab remote media player Nurul dah suruk mana entah..

AKAN TENGOK BALIK KE TAK?? : Tak kot